Culturenight!

Jag hann bli tillräckligt frisk för att va med på vår kulturkväll! Vilket gjorde mig väldigt glad för det var en jättemysig kväll! Allting startade vid sju och showen började med en modevisning. Jag fick låna kläder från Sundas som kommer från Pakistan. Så jag bar en av hennes tunikor med tillhörande smycken. Föreställningen bjöd på bland annat på danser från Mexico, Indien och SydKorea. MellanÖstern anordnade en "Vem vill bli miljonär" tävling, Dinny och Mohab från Afrika gjorde ett trumnummer och vi från Europa gjorde succé med våra backpackers! Mark och Ryan var verkligen jätteduktiga och publiken skrattade gott. Vi fick massa beröm efteråt, så det var så skönt efter allt jobb vi lagt ner. Efteråt bjöd vi alla gästerna på mat.

I och med att vi alla var med i showen så har jag lite dåligt med bilder. Det var en fotograf där och skolans tv-station filmade så jag kommer få mer material så småningom att ta med mig hem. Det här är tre foton efter föreställningen iallafall.


Hasan som var Libanons svar på Bengt Magnusson. Emre, jag och Alé.


Nästan allihopa som var med.


Shakeyra med hennes Jamaica-outfit. Zahra frn Bahrain, Julia, Tiphaine och Mark (vår backpacker).

Efter kulturkvällen såg vi Twillight. Har aldrig riktigt gillat vampyrfilmer så jag var lte skeptisk. Men måste säga att jag blev positivt överraskad. Riktigt bra film!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0