Thanksgiving i Chicago

I love Chicago.
Vilken underbar stad.

Vi hann göra mycket på tre dagar.
Dag 1.
Vi gick längs med shoppinggatan Michigan Avenue för att sedan gå till Millenium Park och fota massa med konsstycket The Cloud Gate, ett gigantisk silvermoln som jag referade till som "the nut" innan jag visste namnet. Inte konstigt att ingen som vi frågade visste vad vi ville hitta för något ;)
Efter The Nut gick vi till en tysk julmarknad där det var en stor ceremoni för de skulle tända den stora julgranen. Så borgmästaren och skådespelerskan Bonnie Hunt var där för att hålla tal. En riktig mysig marknad så julstämningen infann sig. Somnade tidigt helt slut efter allt resande.

Dag.2
Vi gick upp tidigt för att ta oss till State Street där McDonalds varje år håller i Thanksgiving Day Parade. Maaaaaassaaaa folk och ballonger stora som höghus. Sen gick vi vidare till Millenium Park och åkte skridskor. Riktigt mysigt. Eftersom det var Thanksgiving Day så var det inte mycket öppet men vi hittade en OLD NAVY-butik och på barnavdelningen hade de RockBand som man kunde pröva så vi underhöll oss med kidsen där i två timmar ungefär. På kvällen åt vi på en italiensk restaurang för att sen gå vidare till en bar och chilla lite.

Dag.3
Vi tog oss bort till Navy Pier på förmiddagen. Jättemysigt ställe och solen sken vilket gjorde allt mycket mysigare efter två dagar med regn. Vi åkte pariserhjulet där...sjukt högt så jag var måttligt kaxig. Sen gick vi längs med Lake Michigan för att sedan ta av in till Sears Tower. Det skulle tyvärr ta 2timmar innan vi skulle kunna komma upp till skydeck så vi beslöt oss för att strunta i det. På kvällen gick vi till Millenium park och lyssnade på en kör som sjöng julsånger. På kvällen blev det kinamat plus lite drinkar på en club.

Tre välfyllda dagar i en mysig stad! Har inet fått bilderna än av Ale eller Julia så de blir upplagda så fort jag får dem!
Nu är det mindre än 3 veckor kvar här och jag har börjat plugga för alla final exams. På onsdag har jag en presentation i min business kurs. Igår reserverade jag bord för julafton. Jag, Jon och Familjen Adelsö - de blir bra de =)

Massa kramar!


Kommentarer
Postat av: Ullfull

Det låter som Du har en fantastisk tid "over there". Hälsa fam Adelsö till jul! Sköt om Dig o Lycka till med alla exams! Kramar Anita

2009-12-01 @ 21:51:43
URL: http://stickanita.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0