Här händer det grejer minsann..

I onsdags satt vi i matsalen och åt middag som vanligt när Dinny plötsligt säger: I think they're gonna fight.. i vänder oss om och då drar ett slagsmål igång! Det var tydligen så att en kille hade försökt tränga sig i matkön och så hade han och en annan kille börjat knuffas och diskutera lite.. Allting eskalarade iallafall till att han som förskte tränga sig tog en bestickkniv och högg en kille i benet. Det var rätt djupt för det lämnade mkt blodspår på golvet.
Jag tyckte för ett tag att det var rätt obehagligt. Vi satt bara några bord därifrån men polisen kom rätt fort och lugnade ner det. Men jag är fortfarande förvånad vilken hetsk stämning de kunde bli av en sån liten grej, hur det kunde eskalera så mkt. Plus att här är det fullt med gäng då är en i gänget involverad så är alla det...så det blev så mycket större än vad det hade kunnat vara.
Jag var nog en av dem som blev mest chockad, många av de andra här är vana med att se sånt här. Men jag mår bra, så oroa er inte där hemma. Det var lite obehagligt för en stund bara.

Annars så håller vi på och planerar en kulturkväll här för fullt. Den är den 6november i en aula här. Brukar tydligen komma 500 personer på denna tillställning. Vi ska bjuda på mat från världens alla hörn och sen ska vi uppträda på scen med något från varje region. Vi i Europa ska visa upp kulturen från Sverige, Tyskland, Holland och Frankrike. Två amerikanska killar ska backpacka genom Europa och så ska de besöka dessa länder. Vi ska driva lite med USA's förutfattade meningar om Europa och de olika länderna och sen ska vi även visa vad de verkliga kulturerna är. Vi satt länge och funderade på hur vi skulle avlsuta vårt nummer. Tills jag kom på den briljanta idén att avsluta med antagligen en av de sämsta svenska schlagern genom tiderna: Christer Sjögrens I Love Europe...hahaha. Vi har tryckt upp tröjor som det står I love Europe på, som I love NY tröjorna. Så ska vi sammanstråla med de amerikanska resenärerna på scen..haha...kommer bli skoj!

Annars så är Halloween i full gång här! Det är verkligen extremt, det har varit Halloween i en hel vecka! Ser häxor överallt! I onsdags var vi ute på Cellblock utklädda och det var en tävling för bästa utklädnad. Den vanns av en beer-keg...haha...han var riktigt cool. man kunde till och med dricka öl för han hade en hatt med pumpanordning!

Jag ska lägga upp bilder från Halloween efter helgen. Nu ska jag iväg och äta brunch.

Massa kramar till er därhemma.
Saknar er men snart kommer jag hem igen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0